sobota 24. února 2018

Kostičas: A zrodí se píseň - Samantha Shannon

Důvěra je důležitější, než se kdy zdálo.

Autor/ka: Samantha Shannon
Originální název: The Mime Order
Rok vydání: UK 2017/ CZ 2017
Nakladatelství: UK Bloomsbury/ CZ Host
Překladatel/ka: Lenka Kapsová
Počet stran: 423

Paige je kmotryní a to znamená obrovskou zodpovědnost. A to obzvlášť ve chvíli, kdy jsou vidoucí v nebezpečí. Scionu se podařilo vyvinout účinné detektory Senshield, které jsou schopny rozpoznat vidoucí na velkou vzdálenost.
A jsou stále zdokonalovány, aby rozpoznaly co nejvíce řádů jasnovidnosti. Paige se musí vypravit najít pohon jádra a zničit ho dřív, než se Scionu podaří detektory všude nainstalovat.
Přes most se s duněním valil konvoj černých obrněných vozidel, která odbočovala z hlavní silnice naším směrem. Když jsem mezi nimi zahlédla tanky, málem se mi zastavilo srdce. Všechna vozidla byla obsypána ozbrojenými pěšáky. Nebylo vidět začátek ani konec konvoje – do srdce hlavního města mířily těch vozidel stovky, nebo tisíce. (s. 125)
První i druhý díl knihy mě naprosto uchvátily, a tak jsem se tohoto třetího nemohla dočkat. Avšak když jsem ho tedy konečně začala číst, nějak jsem se nemohla dostat na tu správnou vlnu příběhu. Nebavilo mě to. Nezajímalo mě, co se stane s postavami. Ani nevím proč tomu tak bylo. Nejspíš jsem si prostě nepamatovala všechno, co se stalo v předchozích dílech, protože už to bude taky chvíle, kdy jsem je četla. Ale jakmile jsem se přehoupla přes půlku, nastal zlom a A zrodí se píseň mě začala bavit stejně jako předchozí dva díly. Samantha Shannon opět nezklamala.

Příběh byl napínavý, originální a často dost nečekaný. Postavy jsou propracované a každá má vlastní charakter i vlastnosti. Rozhodně nejsou nudné nebo průhledné. Vůbec celý ten svět, ve kterém se kniha odehrává je perfektně promyšlený.

Už nečtu tolik sci-fi a fantasy jako dřív, ale tohle je série, u které rozhodně vydržím. Nemůžu se dočkat čtvrtého dílu a knihu bych rozhodně doporučila všem milovníkům dystopií.

2 komentáře:

  1. Pěkná recenze, celá série se mi moc líbí a v blízké době bych se k ní ráda dostala. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju. :) Mně právě také, tak jsem zvědavá na další díly. ;)

      Vymazat

Komentář mě vždy moc potěší, protože mě zajímá váš názor na to, co píši. Snažím se odpovídat na všechny.