neděle 11. února 2018

Note to Self - Connor Franta

Pastva pro oči i pro mysl.

Autor/ka: Connor Franta
Originální název: Note to Self
Rok vydání: USA 2007/CZ /
Nakladatelství: USA Keywords Press/CZ /
Překladatel/ka: /
Počet stran: 308

Connor Franta je především americký youtuber, který má na svém kanálu více než pět milionů sledovatelů. Jeho debutem je kniha Work in Progress, která vyšla v dubnu 2015. Note to Self je jeho druhou knihou a najdete v ní úplně všechno – poezii, motivační texty, deníkové záznamy a nádherné fotografie, které to všechno tak nějak spojují dohromady.
too hopful for my own good
5:25 p.m.
today my heart was ripped in two
one half for me, one half for you
take a half and keep it near
i have mine and will always be here
crossing paths before the end
once a lover, forever a friend
(s. 88)
Tuhle knihu jsem měla vyhlédnutou už hodně dlouho, takže má očekávání také nebyla malá a i tak musím říci, že je naplnila, ne-li překonala. Začněme netradičně grafickou stránkou knihy. Světlince růžová obálka, rose gold název malými písmeny a fotografie rozbitého zrcadla, ve kterém se odráží růže. Zkrátka něco, co je prostě pastvou pro oči.
Franta píše výstižně, takže je angličtině krásně rozumět, ale přesto vás to nenudí. Často jsem se i smála, což jsem opravdu u takové knihy neočekávala. Jeho myšlenky jsou hluboké, ale nádherně zformulované a pochopitelné. Některé části jsem si užívala víc a některé méně. Kupodivu mě hodně bavily ty, kde v podstatě popisoval svůj život a to i přesto, že ho na youtube nesleduji. Poezie vždy byla takovou přestávkou mezi texty a mohla jsem si užívat to, jak lehce na sebe jednotlivé verše navazují.
Určitě bych knihu doporučila každému, kdo má rád, když je kniha krásná nejenom obsahem, ale také navenek. A rozhodně se nebojte té angličtiny. Stojí to za to. Myslím, že to není jedna z těch, na které během pár dnů zapomenete.

Zdroj

2 komentáře:

  1. Většinou mě knihy youtuberů nezaujmou, i když je sleduji, ale líbí se mi, že tahle knížka může existovat i sama o sobě bez youtube. I když Connora Frantu sleduju na yt, je to právě kvůli jeho uměleckému cítění, které se dost odráží i v jeho videích. Časem bych si tuhle knížku taky ráda přečetla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky nejsem zrovna příznivcem knih youtuberů, ale v případě téhle je to, že je youtuber úplně irelevantní.

      Vymazat

Komentář mě vždy moc potěší, protože mě zajímá váš názor na to, co píši. Snažím se odpovídat na všechny.