úterý 24. října 2017

Moje sestra žije na krbové římse - Annabel Pitcher

Předsudky jsou silné, ale láska silnější.

Autor/ka: Annabel Pitcher
Originální název: My Sister Lives on the Mantelpiece
Rok vydání: UK 2011/ CZ 2017
Nakladatelství: UK Indigo division of Orion Publishing Group / CZ Slovart
Překladatel/ka: Lucie Horáková
Počet stran: 200

Stěhování mělo být příležitostí na nový začátek, ale jak už to tak bývá, nic není tak, jak si to vysníme. Nikdo se totiž nezmění jen tím, že se přestěhuje. A tak se Jamie s otcem a sestrou přestěhovali z Londýna.  Jamie byl ještě malý, když jeho sestra zemřela.
Moc si z toho nepamatuje, ale jeho otec mu stále vyčítá, že pro ni nikdy neplakal. V novém městě si Jamie najde kamarádku, avšak takovou, se kterou jeho otec rozhodně nesouhlasí. Co všechno bude muset udělat, aby ho donutil změnit názor a aby se jejich život posunul zas o kousek dál.
Lízátko už bylo skoro pryč, když jsem řekl: Prostě se mi líbí, to je všechno. Abych změnil téma, zeptal jsem se: Proč nosíš na hlavě ten šátek? Ona řekla: Hidžáb, a já řekl: Jakej jeřáb? A ona na to: Tak se tomu říká. Hidžáb. (s. 69)
Po tom, jak se mi líbila Kečupová mračna, jsem neváhala ani vteřinu, když jsem zjistila, že autorka napsala další knihu. A kdo by taky váhal při pohledu na tu krásnou obálku s modrými kočičími tlapičkami na ořezu

To první, co asi všechny hned zaujme, je název. Ani se nedivím, je totiž dost zvláštní. Ale mně se opravdu líbí, protože je originální a po přečtení knihy zjistíte, že i dost výstižný.

Nedá se říci, že by kniha byla kdovíjak nabitá napínavým dějem – to určitě ne. Ani styl psaní autorky není nějak výjimečný. Ale co výjimečné je, je to, co chce autorka prostřednictvím své tvorby sdělit. Chce poukázat na to, že předsudky jsou opravdu jen předsudky, že všichni lidé nejsou stejní. Vždyť když jeden Čech něco ukradne, tak to neznamená, že všichni Češi kradou…
Postav v knize není mnoho, ale ty co tam jsou, jsou i navzdory těm málo stránkám poměrně dost propracované. Nejsou vytržené z kontextu, mají minulost, přítomnost i budoucnost. Mají dobré i špatné vlastnosti a to se mi líbí.


Myslím, že tahle kniha by mohla být hodnotná právě v dnešní době, kdy o předsudky opravdu není nouze a lidé si mnohdy spoustu věcí neuvědomují (a většinu ani nechtějí). Knihu bych doporučila každému, kdo si chce přečíst milý příběh o přátelství a ještě se z něj trochu poučit.

2 komentáře:

  1. Moc hezká recenze. Já ji mám na poličce, čeká na přečtení :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju. :) Tak to by ses do ní měla hned pustit. ;)

      Vymazat

Komentář mě vždy moc potěší, protože mě zajímá váš názor na to, co píši. Snažím se odpovídat na všechny.