neděle 10. září 2017

Girl Online: Jde svou cestou - Zoe Sugg

Věřit lidem je někdy těžké.

Autor/ka: Zoe Sugg 
Originální název: Girl Online Going Solo
Rok vydání: UK 2016/ CZ 2017
Nakladatelství: UK Penguin Books / CZ Jota
Překladatel/ka: Vanda Senko Ohnisková
Počet stran: 360

Penny se po fotografické stáži vrací zpět do školy a vše se vrací zpět do zajetých kolejí. Dozvídá se, že Noah nečekaně zrušil všechny koncerty a dává si tvůrčí pauzu. Sice se o něj bojí, ale nic nenadělá. Díky výletům do Londýna za kamarádkou Megan poznává nové lidi a navazuje nová přátelství.
Že by konečně dokázala jít dál? I ve fotografování se jí poměrně daří. Ale nic není jenom růžové.
Je zvláštní, jak si člověk často nevšímá krásných věcí, které jsou k vidění kousek od jeho domu. Brighton byl vždycky „moje“ město – a přitom tu existuje tolik úžasných věcí, které beru vlastně jako samozřejmost. V duchu si slibuju, že se polepším a budu si svého rodného města v budoucnu považovat víc. (s. 79)
Třetí díl série od britské youtuberky, která má více než jedenáct milionů sledovatelů. Jak jste si mohli přečíst v recenzích na předchozí díly (zde a zde), tak mě tato série zas až tak neoslnila. Děj není nijak originální a postavy nijak propracované. Jen se to (kdo ví proč) dobře čte.

Nicméně jedno zlepšení oproti předchozím dílům bych přeci jen našla. Hlavní postava Penny, se vždy chovala dost naivně, nepředvídatelně a nedospěle. Teď mám pocit, jako kdyby si uvědomila, že jí to věčné sebelitování opravdu nepomůže. Nad svými rozhodnutími více přemýšlí a vůbec se chová rozumněji, takže jsem ji konečně začala mít trochu ráda.

Příběh byl také zajímavější. Všechno se netočilo jen kolem Noaha a to mě bavilo mnohem víc. Ale asi v půlce se vše zas vrátilo do starých kolejí. (Ale tak alespoň poloviční úspěch.)

I přes všechny negativní důvody, které jsem uvedla, se kniha dobře čte. Nevím, čím to je, ale stránky ubíhají.

Zdroj


Žádné komentáře:

Okomentovat

Komentář mě vždy moc potěší, protože mě zajímá váš názor na to, co píši. Snažím se odpovídat na všechny.