pondělí 3. července 2017

Třetí Yoli piknik - Praha 28. 6. 2017


V Praze se uskutečnilo již třetí knižní setkání fanoušků Yoli. Já jsem se účastnila podruhé, a tak jako minule jsem se moc těšila, protože kde jinde potkáte tolik knihomolů? A navíc je vždy součástí i dobré jídlo a knižní soutěže, tak to by byl hřích nedorazit…

Při cestě na tradiční místo konání v zahradách Kinského jsem se trochu obávala počasí, protože začalo pršet a hřmělo, ale nějakým zázrakem se to našemu pikniku vyhnulo. Na Andělu jsem se potkala s Verčou, svou parťačkou na knižní akce z blogu Welcome to the Bookshire, a společně jsme překonaly posledních pár metrů k zahradám. Už cestou jsme potkaly organizátora Radka Blažka v Yoli ponožkách (#yoliponozky) a na trávníku, který by už měl být po Yoli pojmenovaný, čekalo pár knihomolů, kteří evidentně nemohli dospat a byli na místě už od dvou. Nakonec se nás tam sešlo asi třicet, což je dosavadní rekord.

Jak už je tradicí, každý přinesl něco dobrého. Radek své legendární tuňákové sendviče, dále tu byly různé sušenky, lívance, koláče, muffinky s nápisem Yoli, třešně, cidery, limonády,… Zkrátka co jen hrdlo ráčí. Když se všichni usadili, tak každý řekl, jakou knihu od Yoli (#yoliknihy #knihyyoli) četl naposledy a jak se mu líbila. U mě to byla Láska v prachu hvězd, která mě úplně odrovnala, (recenze) a troufám si říci, že je to jedna z nejlepších knih, kterou jsem kdy četla. Pak už přišla soutěž o nejlepší donesený pamlsek, kdy Radek všechny ochutnal a následně ty nejlepší ocenil knihou.



Dále jsme se také dozvěděli, které knihy plánuje Yoli vydat. Mě nejvíce zaujala Drž mě pevně od Davida Levithana, protože jeho knihy mám moc ráda a navíc se jedná o scénář k muzikálu z knihy Will Grayson, Will Grayson. Poté se konečně dočkáme třetího dílu Královny Tearlingu, který už opravdu nutně potřebuji (Jsem vážně jediná, kdo chce vědět, jak to dopadne…). Fanoušci Colleen Hoover se v únoru dočkají její další knihy It Ends With Us, která snad bude mít stejně nádhernou obálku jako originál. A nakonec moje milovaná Becky Albertalli napsala další knihu s názvem The Upside of Unrequited, kde by se měli objevit postavy z knihy Probuzení Simona Spiera. Teď jen sehnat na všechno peníze…



Pak už se v menších skupinkách pokračovalo v debatách o knihách (a o všem možném). Bylo skvělé potkat tolik knihomolů. Jsem ráda, když vidím, že lidé (a hlavně ti mladí) knihy stále čtou a milují. Takže pokud stále váháte, jestli dorazit – neváhejte. Další příležitost by měla být někdy v půlce prázdnin, a pak ještě ke konci. Takže doufám, že se brzy uvidíme a překonáme dosavadní rekord v účasti!
Nějaké ty novinky...

Zleva: Míša, Verča a já.



2 komentáře:

  1. Škoda, že bydlím tak daleko. Vypadá to jako skvělá akce. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Měli jsme tam i lidi z druhé strany republiky, takže pokud nebydlíš v Austrálii, tak určitě příště můžeš dorazit. ;)

      Vymazat

Komentář mě vždy moc potěší, protože mě zajímá váš názor na to, co píši. Snažím se odpovídat na všechny.