sobota 3. června 2017

Pátá vlna: Nekonečné moře - Rick Yancey

Nic není tak, jak se zdá.


Autor/ka: Rick Yancey
Originální název: The Infinite Sea
Rok vydání: USA 2014/CZ 2015
Nakladatelství: USA G. P. Putnam's Sons/CZ Baronet
Překladatel/ka: Renata Heitelová
Počet stran: 304


Cassie se sice podařilo zachránit brášku, ale tím nic nekončí. Kdo jsou mimozemšťané a proč sem přišli? Nic není jisté. Je možné, aby někteří z nich byli „hodní“? Má pocit, jako kdyby se všichni změnili. Nikdo není stejný.
Dětem, místo toho aby si hrály a radovaly se ze života, byly dány do rukou zbraně. Na Zemi už není skoro nikdo, a přesto tam číhá spousta nebezpečí. A co je nejhorší? Nemůžete ani mít přátele, protože nevíte, komu věřit, a tak nevěříte radši nikomu.
Utíkala jsem – nikoli pryč, ale k ní. Chystala jsem se strhnout jí tu pěknou tvářičku, vytrhnout její pseudolidské srdce zpod těch dokonale tvarovaných lidských ňader. Byla jsem rozhodnutá roztrhat ji na cucky vlastními nehty. (s. 173)
Opět je tu to, co skoro vždy – první díl se mi líbil víc. Měl jasný děj, byl ucelený. Tady vlastně nevím, co mám čekat. Nevím, jaká je hlavní pointa děje, protože celý je takový nijaký. Pořád se jen někam cestuje, ale za jakým cílem? I když je pravda, že se zas dozvídáme spoustu informací, které mnohdy mění celý náš pohled na určité postavy. A kdo by nechtěl další dílky do skládačky… To je asi to, co mě tady žene vpřed. Místy je příběh moc popisný a děj se nerozvíjí, ale to množství otázek, které mám, mě prostě nutí číst dál.

A opět musím říci, že obdivuji autora. Protože z toho, co vymyslí, mi občas docela zatrne. Nechci nic prozrazovat, ale občas je to docela tvrdé. Násilí, zabíjení, smrt. Nic z toho není opomenuto. Ale na druhou stranu je příběh a i celá tahle „alternativní budoucnost“ ještě více reálná.

Obálka je hezká, velmi podobná jako u prvního dílu, a myslím, že se ke knize docela hodí. Ale moc nechápu ten název. Nekonečné moře. Má symbolizovat tu spoustu prostoru, který na Zemi teď je? Nebo tu spoustu mrtvol?


Každopádně jsem zvědavá, jak to celé dopadne.

Zdroj




Žádné komentáře:

Okomentovat

Komentář mě vždy moc potěší, protože mě zajímá váš názor na to, co píši. Snažím se odpovídat na všechny.