čtvrtek 18. května 2017

Sirená - Kiera Cass

Láska nezná hranic. 


Autor/ka: Kiera Cass
Originální název: The Siren
Rok vydání: USA 2016/CZ 2017
Nakladatelství: USA HarperTeen/CZ CooBoo
Překladatel/ka: Jindra Horynová
Počet stran: 304

Tak takovýhle život si Kahlen rozhodně nepředstavovala. Když se s rodiči vypraví na výlet lodí, jejich loď ztroskotá. Ona ale přežije, protože ji zachrání Oceán. Je jí nabídnut život výměnou za stoletou službu – za službu sirény.
Zdá se to jako šance. Po sto let se jí nic nemůže stát, nebude stárnout. Poté bude propuštěna a bude moci dále žít svůj život. Po osmdesáti letech se však všechno dařit přestane. A není v tom nikdo jiný než kluk.
Namlouvala jsem si, že je normální myslet v superlativech na někoho, koho znám jen křestním jménem. Spousta lidí se přece zamiluje do nějakého herce, muzikanta nebo celebrity, aniž by existovala naděje, že se setkají v reálném životě. Já jsem přinejmenším pěstovala city k někomu, kdo mě zná. (s. 59)
Tohle je velmi zvláštní kniha a musím říct, že mě moc neoslovila. Vlastně byla takovou poslední kapkou a dost začínám pochybovat o schopnosti Kiery Cass, co se týče psaní. Není to úplně špatně napsané. Příběh se poměrně dobře čte stejně jako Selekce a nápad také vypadá docela slibně, ale…

Ze začátku to bylo dobré. Nový neznámý svět, nový příběh, nápad, se kterým jsem se ještě nesetkala. Ale pak to už začalo být dost stereotypní. Stále to samé dokola a dokola. No a potom, někdy ve dvou třetinách knihy, se děj úplně změnil. Jako kdyby se autorka rozhodla, že se jí ten dosavadní nelíbí a prostě začala psát o něčem úplně jiném. A kdyby to ten příběh alespoň vylepšilo – ne. Bylo to už opravdu hodně přitažené za vlasy a ten konec to bylo kýč/nuda/divné (ani netuším, jak to pojmenovat).

Taky mi trochu vadí, že obálka i font názvu a vůbec celá grafická stránka knihy je vlastně úplně stejná jako u autorčiny předchozí série, takže pro ty, co její knihy tak dobře neznají, by to mohlo být dosti matoucí. Ale když tohle opomenu, tak se grafika povedla.

Zkrátka nápad nedotažený do konce

Žádné komentáře:

Okomentovat

Komentář mě vždy moc potěší, protože mě zajímá váš názor na to, co píši. Snažím se odpovídat na všechny.