pátek 13. ledna 2017

Královna Tearlingu: Tažení do Tearlingu - Erika Johansen

Někdy svět prostě není fér…

Autor/ka: Erika Johansen
Originální název: The Invasion of the Tearling
Rok vydání: USA 2015 / CZ 2016
Nakladatelství: USA HarperCollins Publisher  / CZ Yoli
Překladatel/ka: Veronika Volhejnová
Počet stran: 512

A je to tady. Kelsea sice věděla, že když zastaví dodávky, tak se mortská Rudá královna rozzlobí, ale stejně ji to vyděsí, když ji spatří na vlastní oči. Ale je to pravda a nedá se tomu zabránit – mortská armáda je na cestě k městu.
Dále je tu také tajemný krásný muž (teda vlastně dva), který pro ni představuje nebezpečí. Ale to by to nebyla Kelsea, kdyby poslouchala, co jí kdo říká. A co Lily, kterou navštěvuje ve snech? A jsou to sny? Proč ji vlastně vidí a kdo je?
„Kdybychom mohli být lepší,“ říkala, „kdyby nám na druhých záleželo jako na sobě, jen si to představ, Lily, jaký by to byl svět!“ (s. 182)
Tahle kniha mě nepřestává překvapovat. Vypadá jako obyčejné sci-fi, ale není, to mi věřte. Při čtení působí mnohem reálněji, rozhodování, která Kelsea dělá, vypadají tak opravdově a vše se zdá být skutečné. Styl psaní je hodně upřímný, popisuje vše neotřele a to včetně nepříjemných témat jako jsou třeba detaily války a její drancování a ničení.  To opravdu oceňuji, protože je to změna oproti těm tuctovým růžovým světům.

Většinou je beletrie prostě příběh, který slouží k úniku z reality a rozptýlení. Ale tady je to něco víc. Obsahuje spoustu myšlenek, které naprosto pasují do našeho světa, takže nám to i něco dá.
Možná jsem si to přála, pomyslela si s pohledem upřeným do zrcadla. Možná jsem tohle chtěla víc než cokoli jiného. Myslí jí prolétla věta z jedné z Carlininých knih: Krev se nezapře. (s. 244)
Příběh je zajímavý, stále se v něm děje něco nového a vzhledem k tomu, že se tam prolínají zároveň dva úplně odlišné a občas si tamější svět prohlédnete i z jiných pohledů, tak vás to rozhodně nezačne nudit.

Takže abych to shrnula, druhý díl je ještě lepší než první.

2 komentáře:

  1. Nad touto sérií stále váhám. V jednu chvíli jsem si chtěla Královnu pořídit, ale pak jsem na ni četla několik ne moc kladných recenzí a to mě v tu chvíli odradilo. Ale když píšeš, že je druhý díl ještě lepší, než byl ten první, začínám nad nimi znovu uvažovat :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud máš ráda scifi, kde se celou dobu nerozebírá nějaký milostný vztah, tak si troufám říct, že by se ti to mohlo líbit. Je to originální, neotřelé a čím dál více napínavé. Nemůžu se dočkat až vyjde poslední díl. :)

      Vymazat

Komentář mě vždy moc potěší, protože mě zajímá váš názor na to, co píši. Snažím se odpovídat na všechny.