pondělí 3. října 2016

Napůl živý: Napůl divoký - Sally Green

Někdo v sobě skrývá zvíře.

Autor/ka: Sally Green
Originální název: Half wild
Rok vydání: UK 2015/ CZ 2015
Nakladatelství: UK Penguin Books/ CZ Yoli
Překladatel/ka: Marcela Nejedlá
Počet stran: 392

Nathan i přes to, že v to už málem nedoufal, dostal od otce své tři dary a objevil tak své nadání. Ale není úplně takové, jaké si ho představoval.
Zpočátku ho nemůže vůbec ovládat  a zabije tak nedopatřením několik lidí. Musí také zachránit Annalise, kterou stále drží Mercury ve spánku podobnému smrti. To určitě není jednoduchý úkol, protože Mercury nikdy nedává nic zadarmo. Navíc se rozbíhá válka černých a bílých čarodějnic a Nathan s Aliancí si musí nad Lovci zajistit převahu. Ale kdo by mohl být tak silný?
ŠŠŠŠŠŠŠSSŠŠŠSŠSSSSŠŠŠSŠSŠŠŠSŠŠSŠŠŠŠŠSŠŠŠŠ 
Musíš najít potok a umýt se. Smýt to všechno. 
SŠŠSŠŠŠŠŠSŠŠŠŠSŠSSŠŠŠŠSSŠŠSŠŠSŠŠŠŠŠSŠŠŠŠS
Musíš jít. Pro své vlastní bezpečí se odsud musíš dostat. Musíš se pohnout. Dostat se pryč. (s. 13)
Začátek knihy vypadá velmi nadějně. Opět ten zajímavý a nekonvenční styl psaní, se kterým jsme se seznámili již v prvním díle a zajímavý příběh. Ten se však vzápětí změní spíše na stereotypní, takže jsem četla a četla a doufala, že se odehraje nějaká změna. Ta také přijde, ale je poměrně vlažná, takže se nic moc nezlepší. Zhruba až za půlkou knihy, kde se objeví nové (i když vlastně spíše staré známé) postavy, mě příběh začal zas bavit. Bylo to konečně zajímavé, překvapivé a párkrát i trochu šokující (Obzvlášť konec, kdy jsem si říkala, že doufám, že nenatočí film, protože by to bylo tak nechutné, že by se na to nedalo koukat...)

Opět musím pochválit obálku, která je naprosto dokonalá. Je jednoduchá a zároveň složitá, pěkná, vystihující a co oceňuji nejvíc, že je na první pohled jasné, že patří k prvnímu dílu, tedy že její styl zůstal stejný. Není nic horšího, když série má úplně rozdílné obálky...

A co tedy závěrem? Třetí díl si rozhodně přečtu, až vyjde, protože po tom konci mě opravdu zajímá, jak to bude pokračovat a hlavně, jak se bude vyvíjet vztah Nathana a Annalise. Celkově mě však kniha zklamala. Na můj vkus měla až moc slabých chvil.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Komentář mě vždy moc potěší, protože mě zajímá váš názor na to, co píši. Snažím se odpovídat na všechny.