středa 14. září 2016

Nástroje smrti: Město padlých andělů - Cassandra Clare

Nepřítel je mrtvý, ale nebezpečí přetrvává.


Autor/ka: Cassandra Clare
Originální název: City of Fallen Angels
Rok vydání: USA 2011/ CZ 2014
Nakladatelství: USA Margaret K. McElderry Books/ CZ Knižní klub
Překladatel/ka: Eva Maršíková
Počet stran: 384

To, že byl Valentýn zabit je sice pravda, ale to rozhodně neznamená, že Clary a její přátelé jsou v bezpečí.
Do hry se připlétá spousta dalších nepřátel z nichž někteří jsou možná ještě nebezpečnější něž samotný Valentýn. Vše je najednou vzhůru nohama, ničím si nemůžete být jistí. Vztah Clary a Jace je jako na houpačce, Simon zjišťuje, že nelze žít život beze změny, když se z něj stal upír a Alekovi dochází, že není úplně nejjednodušší chodit s někým, kdo je nesmrtelný.
Vzpomněl si na Jace, jak mu říkal: Jsi upír. Krev pro tebe není jenom jídlo. Krev je... krev. Že by se mu tohle všechno dělo jen proto, že nic nejedl? Pocit hladu nebo žízně ho ale vlastně ani netrápil. Cítil se jen nemocný, jako by umíral. Možná ho někdo otrávil. Že by snad Kainovo znamení proti otravě nechránilo? (s. 163)
Upřímně řečeno jsem nevěděla, co od této knihy čekat, protože se mi zdálo, že v minulém díle se vše podstatné stalo. Ti, kdo měli být zabiti, zabiti byli, ti, kdo měli přežít, přežili - prostě vše dopadlo tak, jak mělo. Bála jsem se, že tenhle a vlastně i ty dva následující díly budou o ničem, že budou jen natahovat dokončený příběh. Víte, že to se občas stává. No, každopádně u těch dalších to zatím nemohu posoudit, ale u tohohle se moje obavy docela vyplnily.

Příběh je zajímavý, čtivý a nečekaný tak jako tomu bylo i u dílů předchozích, ale myslím si, že mu chybí taková ta pravá pointa. Takové to zlo s velkým Z. Něco, proti čemu  jsou schopni se spiknout i nepřátelé. Možná vám to přijde jako blbost, ale představte si třeba Harryho Pottera bez Voldemorta. Bavilo by to tolik lidí, kdyby knihy byly jen o jeho strastech ve škole? Nebo třeba Hunger games. Co by byly bez Snowa a Coinové? Ano, jistě by to nebylo úplně k zahození, ale něco by tomu prostě chybělo a právě to se děje tady.

Ale jinak je kvalitou psaní kniha naprosto srovnatelná s ostatními. Rozhodně to není tak, že by se mi nelíbila, jen jsem od ní asi očekávala příliš. Navíc má vážně pěknou obálku, takže pokud máte tuhle sérii rádi, rozhodně neváhejte, bude se vám líbit, ale nečekejte tak zamotaný příběh jako v prvních třech dílech, i když kdo ví, třeba je to teprve rozjezd...

Žádné komentáře:

Okomentovat

Komentář mě vždy moc potěší, protože mě zajímá váš názor na to, co píši. Snažím se odpovídat na všechny.