pondělí 8. srpna 2016

Ztracený symbol - Dan Brown

Mysl skrývá tajemné zázraky.

Autor/ka: Dan Brown
Originální název: The Lost Symbol
Rok vydání: USA 2009/ CZ 2010
Nakladatelství: USA Random House/ CZ Argo
Překladatel/ka: Michala Marková a David Petrů
Počet stran:464

Robert Langdon je narychlo pozván na přednášku do Washingtonu D.C., ale když tam dorazí, žádná přednáška se nekoná. Naopak se dozvídá, že jeho dlouholetý přítel je ve smrtleném nebezpečí.
Do všeho se začíná míchat CIA a Langdon je na útěku. Proč chce tahle vládní agentura krabičku, kterou má v tašce? A co skrývá tajemná zednářská pyramida a číslo třicet tři?
Nechal tu pro vás vzkaz." Muž začal přerývaně číst, jako by luštil Peterův rukopis. Vyřiďte prosím Robertovi... ať přiveze... ten malý zapečetěný balíček... který jsem mu před lety svěřil." Odmlčel se. Vy tomu nějak rozumíte?"
Langdon si překvapeně vzpomněl na krabičku, která momentálně ležela v jeho trezoru. Vlastně ano. Vím, co Peter myslí." (s.105)
Tohle byla poslední kniha Dana Browna, která mi zbývala přečíst a jako většina těch ostatních se mi opravdu líbila. Nejenže mám ráda příběhy s touto tématikou jako je například Indiana Jones, ale také se ráda dozvídám informace o jiných zemích a místech, kterými má Brown své knihy vždy naplněné k prasknutí.

Spousta lidí jeho knihy nemá ráda. Vlastně nevím proč. Mně se zdají nádherně propracované a nějak neřeším, jestli legendy a rituály, které se v nich ukazují jako pravdivé skutečně pravdivé jsou. Pro mě je to čistě rozptýlení z reality a beru to spíše jako takové fantasy.

Každopádně i přes poměrně velký počet stran se četla opravdu rychle a rozhodně jich tam tolik nebylo zbytečně, i přesto, že se celý děj odehrával během pouhých dvaceti čřyř hodin.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Komentář mě vždy moc potěší, protože mě zajímá váš názor na to, co píši. Snažím se odpovídat na všechny.