čtvrtek 11. srpna 2016

Harry Potter and The cursed child - J. K. Rowling, John Tiffany, Jack Thorne

Minulost ožívá.

Autor/ka: J. K. Rowling, John Tiffany, Jack Thorne
Originální název: Harry Potter and The cursed child
Rok vydání: UK 2016/ CZ 2016
Nakladatelství: UK Little, Brown/ CZ Albatros
Překladatel/ka: Petr Eliáš (Já jsem ale četla originál)
Počet stran: 343

Ani nevíte, jak jsem byla šťastná, když jsem se dozvěděla, že vyjde další díl Harryho Pottera, takže jakmile byla možnost si ho předobjednat, neváhala jsem a nyní jsem tu s recenzí.

Nechci vám nic moc říkat o ději, protože čím méně toho o něm budete vědět, tím více se vám čtení bude líbit a budete více překvapení, takže to jenom shrnu. Příběh začíná devatenáct let po Bitvě o  Bradavice a celý se pohybuje v období studia tzv. "nové generace", tedy dětí postav, které známe z původní série. Vše se točí kolem Albuse Severuse Pottera (syna Harryho) a Scorpiuse Malfoye (syna Draca), kteří se dostanou do obrovského problému, jehož řešení vůbec nebude jednoduché.

(s. 158)

Také přibyla spousta nových postav, noví přátelé i nepřátele a navštívili jsme spoustu nových míst.

Příběh není psán klasicky, ale jako divadelní hra, která to ve skutečnosti je. Začátek je takový předvídatelný a konec patetický, ale zbytek a kniha celkově úplně famózní! Byla jsem trochu skeptická ohledně toho, jestli bude zápletka za něco stát, ale byla jsem překvapena, protože předčila moje očekávání a až takhle daleko moje fantasie nesahala.

Během čtení se ve vás vystřídá spousta emocí. Je tam spousta takových těch "wow" momentů, kdy si daný odstavec či stránku musíte přečíst znovu, ptotože si nejste jistí, jestli jste se nepřekoukli (a věřte, že něco je opravdu WOW!). Dále také skoro až hororové momenty, u kterých vám bude běhat mráz po zádech a budete schovávat nohy pod peřinu. Také se budete smát a nebo pokud jste jako já, tak si dostatečně pobrečíte zhruba uprostřed knihy, kdy se na scénu vrátí jedna postava, která už je nějaký ten pátek mrtvá. Prostě, když si to shrneme, nebudete vedět, kde vám hlava stojí.

Co mě hodně překvapilo, tak jistě jste také narazili na tu vlnu fanfikcí, které se v téhle době odehrávájí a musím říci, že spousta prvků z nich v knize skutečně je. Některé jsou přímo použity jako součást děje např. události nebo dokonce i shipy (vztah dvou postav, o kterém se v heptalogii nepíše nebo se zdá nemožný) nebo některým shipům přímo hrají do karet, takže si myslím, že z vlny se stane tsunami.

Čili jsem byla opravdu smutná, když jsem došla do konce, protože bylo krásné zas chvíli žít v tomto kouzelném světě a jsem si opravdu jistá, že se k téhle knize nejednou vrátím.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Komentář mě vždy moc potěší, protože mě zajímá váš názor na to, co píši. Snažím se odpovídat na všechny.