neděle 29. května 2016

Zůstaň se mnou: Kam jsi odešla - Gayle Forman

Vše přichází tehdy, kdy to nejméně čekáme.

Autor/ka: Gayle Forman
Originální název: Where She Went
Rok vydání: USA 2011/CZ 2015
Nakladatelství: USA Penguin Group/CZ Euromedia Group (Yoli)
Překladatel/ka: Květa Palowská
Počet stran: 224

Mia se rozhodne žít, ale i tak se jí život od základů změní. A nejen jí. Z jejího bývalého přítele je rocková hvězda, jejich skupina má sta tisíce fanoušků a zanedlouho jim začíná světové turné. Adam se s Miou neviděl opravdu dlouho, ale náhodou na ni narazí v New Yorku, den před začátkem turné.
Celou noc se toulají po městě a vzpomínají. Dokáží ale ještě najít společnou řeč? A je nějaká šance, že by se znovu začali vídat, i když mají oba tak nabitý program?
Tehdy mě okouzlila, žasl jsem nad její schopností slyšet hudbu v tichu. V tu dobu jsem toužil umět totéž. A tak jsem ji pozoroval při hře a jakkoli jsem si namlouval, že mě zaujala jen tím, jak je hezká a stejně jako já oddaná hudbě, pravdou bylo, že jsem navíc toužil pochopit, co slyší v tichu. (s. 180)
Nejprve bych chtěla říci, že pokud se vám nelíbil první díl Zůstaň se mnou, tak to neznamená, že se vám nebude líbit tenhle, protože je to opravdu odlišný příběh. Je vyprávěn z pohledu Adama, o tři roky později, a dává tak nahlédnout do zákulisí šoubyznysu. Co na knize velmi oceňuji je, že ukazuje jeho světlé i stinné stránky. Po jejím přečtení si dobře rozmyslíte, jestli byste chtěli být opravdu slavní.

Dále bych chtěla pochválit grafické zpracování, protože uznejte, že ty fotografie v rámečcích na obálce jsou prostě úžasné. A navíc má kniha takový ten příjemný tvar přesně do ruky.

Jinak samotný příběh je čtivý a stránky ubíhají jedna za druhou, jen bylo ze začátku trochu těžší, zvyknout si na odlišný způsob vyprávění a časový posun.

Musím přiznat, že se mi tenhle díl líbil více, než ten první, takže ho mohu jedině doporučit.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Komentář mě vždy moc potěší, protože mě zajímá váš názor na to, co píši. Snažím se odpovídat na všechny.