čtvrtek 26. května 2016

Smolná sezóna - Moïra Fowley-Doyle

Smůla číhá za každým rohem.

Autor/ka: Moïra Fowley-Doyle
Originální název: The Accident Season
Rok vydání: USA 2015/CZ 2016
Nakladatelství: USA Penguin Group/CZ Omega
Překladatel/ka: Adéla Špínová
Počet stran: 280

Představte si, že by se vám, vždy jeden měsíc v roce, lepila smůla na paty. Přesně tohle se děje jedné čtyřčlenné rodince a to konkrétně každý říjen.
Lámou se kosti, padají věci, rozlévá se horká káva - prostě jedna katastrofa za druhou. Ale proč? A co s tím? A jednoho dne se do toho všeho připlete ještě jistá Elsie. Kdo je zač? Je skutečná?

Tahle kniha mě neskutečně zaujala svou obálkou a názvem a díky tomu jsem si ji také víceméně koupila (ano, přiznávám, soudím knihy podle obalu, ale kdo ne). Název je nevšední, obálka propracovaná, zajímavá a svým způsobem také trochu tajemná. Ale. Upřímně nevím, proč je u knihy zrovna tahle obálka, protože jsem si nevšimla, že by se ke knize nějak zvlášť hodila. Název je výstižný, knoflík také a do jisté míry i ta padající dívka, ale ty vlčí máky? Nepamatuji si, že by se v příběhu někde objevily, ale třeba jsem jenom nepozorná. Jinak, jak už jsem řekla, je obálka vážně krásná.
V tom okamžiku uvidím knoflík. Je velký a červený a zabořený do zčernalých pozůstatků ohně. Natáhnu se přes dříví a zvednu ho. Promnu ho mezi dvěma prsty své rukavice, abych ho vyleštila. Pak ho ukážu Bee. Je to za nejzářivější věc v místnosti.
Bea se knoflíku dotkne konečkem jednoho prstu. Podívej," řekne. To je polibek čarodějnice." (s. 88)
Příběh se odvíjí takovým pohodovým tempem. Neříkám, že je nudný, ale občas má i svá slabá (nezajímavá) místa, ale třeba je to prostě tím, že je to autorčina prvotina. Jinak to, co opravdu oceňuji, je nápad, protože jsem se nikdy nesetkala s žádnou podobnou knihou a ani mi to žádnou knihu nepřipomínalo, což se jinak stává celkem běžně, ale to asi znáte. Prostě mi to přijde naprosto originální.

6 komentářů:

  1. Super recenze a obálka je vážně super :)
    bilbovy-knihy.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Po téhle knize už koukám nějakou dobu. Obálku má opravdu pěknou.:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak říkám, mohu ji jenom doporučit. :)

      Vymazat
  3. Knihu mám teď celkem nově doma a moc se těším na její čtení :)
    Skvělá recenze! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak doufám, že se bude líbit. :) A děkuju moc. :)

      Vymazat

Komentář mě vždy moc potěší, protože mě zajímá váš názor na to, co píši. Snažím se odpovídat na všechny.