středa 30. března 2016

Nástroje smrti: Město ze skla - Cassandra Clare

Co jsou lži a co je pravda?

Autor/ka: Cassandra Clare
Originální název: City of glass
Rok vydání: USA 2008 / CZ 2013
Nakladatelství: USA Margaret K. McElderry Books / CZ Mladá fronta
Překladatel/ka: Eva Maršíková
Počet stran: 448

Clary se chystá do Idrisu, protože je naděje, že je tam někdo, kdo by mohl pomoci její matce. Jase ji tam však nechce, a tak se tam musí vydat na vlastní pěst, i přesto, že je to proti zákonu. Neplánovaně se do Skleněného města dostane i Simon, který je jakožto upír zavřen do vězení. Clary nachází přítele a spojence v lovci stínů Simonovi.
A aby toho nebylo málo, Valentýn shromažďuje všechny síly, aby zaútočil Na lovce stínů. Ti se musí spojit se svými nepřáteli, aby mu vůbec mohli konkurovat. Dokáže Clary zachránit Skleněné město? A jsou našimi přáteli opravdu ti, kteří se za ně vydávají?
„To je roztomilý,“ zhodnotila Isabela při pohledu na ně, „i když zároveň taky trochu praštěný.“
„Proč praštěný?“
„Protože,“ vysvětlila mu Isabela, „Alek se snaží Krasomila přimět, aby to s ním začal brát vážně, jenže na druhou stranu o Krasomilovi ještě neřekl našim, a vlastně ani o tom, že… vsak víš, že je na -“
„Na čaroděje?“ dořekl za ni Simon. (s. 347)
Kniha je již od začátku velmi čtivá a nabitá dějem. Stránky mi ubíhaly jedna za druhou. Byla tam spousta překvapivých momentů, které mě nutily stále číst dál a dál. De facto jsem se od ní až do konce nemohla odtrhnout a na poslední straně jsem si přála, aby byla delší.

Obálka knihy je hezká a ač ne nějak výjimečná, tak trochu potrápí vaše hlavy s tím, kdo na ní je.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Komentář mě vždy moc potěší, protože mě zajímá váš názor na to, co píši. Snažím se odpovídat na všechny.